Velkommen til Odden Kirke

Oddencafeen i Forsamlingshuset
20 kr. for kaffe og brød

3.4., kl. 10-12.
Det glædelige gensyn og den triste afsked med Hong Kong– om en mangefacetteret og myldrende millionby og dens historie. Ved Leif Holm Nielsen, bosiddende på Odden og tidligere erhvervsmand i Østen.

Stemningsfuld orgelstund

Odden Kirke, fredag 3.5., kl. 17-17.30.
Fleming Dreisig, Oddens og Lumsås` organist, spiller en række lytte-venlige, glade og alvors-fulde kortere musikstykker. Alle er velkomne til denne afveksling i dagligdagen.

Vejen

– fra koranskole til folkekirke

Odden Kirke, 17.4., kl. 19.00-20.30.
Naser Khader er på turne med sin nyligt udkomne
erindringsbog: ”Vejen – fra koranskole til folkekirke”. Hvor bl.a. foredraget i Hjørring var
udsolgt. De fleste vil vide, at Naser Khader efter Muhammedkrisen ville reformere islam. Men
efter ”Det Arabiske Forår”, blev tro til mistro, da frie valg førte den yderligtgående islamisme
til magten. Efter en troskrise fandt Khader ro og frihed i kristendommen. Først på teologi,
så på præstestudiet. Nu drømmer han om at blive præst i den danske folkekirke. Khader vil
i foredraget fortælle om dengang, han som dreng sad i hvid kjortel og studerede koranen i
en moské i en syrisk landsby, og om de store erkendelser, der fører ham helt ud af islam og
ind i kristendommen. En fortælling, der tager afsæt i hans nye erindringsbog.

Havnegudstjeneste
Odden Havn 26.5., kl. 10.30.
Foran lystbådehavnen. Ved tovligt vejr flytter vi ind under halvtag.

Kustoder i Odden Kirke
Mød kustodelaugets fortællere i Odden Kirke og få historien om kirken og Odden– fra uge 26 til uge 31, tirsdage 14.00-16.00, onsdage 10.00-12.00, torsdage 14.00-16.00

Sommersang i Odden Kirke
Onsdag 31.7., kl. 19.00.
Der synges fællessange i udvalg fra vores omfattende sangskat. Samt høres stemningsfulde sang-indslag af vores kirkesanger Alice Sarp, akkompagneret organist Flemming Dreisig, der samtidig vil spille udvalgte stykker.

Sogneudflugt ved Odden og Højby sogne
Sogneudflugt til forfatternes Rørvig, Hundested havn og Frederiksborg slot.

Torsdag d. 15. august.
Fælles sogneudflugt for Højby og Odden sogne - dagens program er følgende:
9.10 opsamling v. Odden brugs, 9.30 opsamling v. p-pladsen ved Højby præstegård.
Første stop er formiddagskaffe ved Rørvig kirke. Her fortæller sognepræst Sten Hartung om forfatternes Rørvig. Så tager vi færgen til Hundested og spiser frokost på Halsnæs bryghus. Derefter går turen til Frederiksborg slot: Danmarks nationalhistoriske museum. Her fortælles om 500 års danmarks-historie i portrætmalerier, historiemaleri, møbler og interiør.
Vi drikker medbragt kaffe ved slottet. Forventet hjemkomst kl. ca. 18. Pris 250 kr. (ekskl. drikkevarer til frokosten).
Betaling foregår i bussen med MobilePay eller kontanter.
Tilmelding sker til Jørgen Revsbech,
gerne mail til revsbech@hansen.mail.dk
eller på tlf. 61 79 39 18
- med angivelse af navn og telefonnummer – senest d. 1.8.

« forrige top næste »

Infobox News03